یورو ۲۰۲۰| اریکسن خاطره فو را زنده کرد؛ باز هم پای آزمایشات پزشکی باشگاه‌ها در میان است

11:46 - 23 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۴۲۶
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
بازیکن دانمارک بر اثر حمله قلبی تا آستانه مرگ پیش رفت، تا تست‌های پزشکی فوتبالیست‌ها دوباره مورد سوال قرار بگیرد.

در حالی تیم‌های فوتبال دانمارک و فلاند از ساعت ۲۰:۳۰ دیروز (۲۳ خرداد ۱۴۰۰) در چارچوب رقابت‌های یورو ۲۰۲۰به مصاف هم رفتند که اتفاقی عجیب در این بازی رخ داد و همه حواس‌ها را به خود جلب کرد. کریستین اریکسن در دقیقه ۴۴ به زمین افتاد و از هوش رفت و پس از آن پزشکان وارد زمین شدند. بازیکن دانمارکی به خاطر حمله قلبی در آستانه مرگ قرار گرفت و هم تیمی‌هایش برای جلوگیری از ثبت تصویر به دور او حلقه زدند، اما وی در نهایت به زندگی بازگشت تا خاطره تلخ «فو» تکرار نشود.

بازیکن تیم ملی کامرون در جریان رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۳، جهان فوتبال را تحت‌تاثیر قرار داد. «مارک ویوین فو»، بازیکن تیم ملی کامرون در دقیقه ۷۲ دیدار تیمش برابر کلمبیا در ورزشگاه ژرلاند فرانسه ناگهان روی زمین افتاد و دچار حمله قلبی شد. در حالی که ورزشگاه مملو از هواداران و تماشاگران دو تیم بود، تلاش‌های پزشکان برای احیای هافبک کامرونی بی‌فایده بود تا در نهایت وی جانش را در زمین فوتبال از دست بدهد.

پس از این حادثه دردناک، فیفا قوانین سختگیرانه‌ای را برای آزمایش‌های قلبی بازیکنان و بررسی سوابق پزشکی آنها پیش از امضای قرارداد با باشگاه‌ها وضع کرد تا از بروز چنین فجایعی جلوگیری کند. براساس اعلام پزشکان، فو سابقه بیماری قبلی داشته و مرگ او علت طبیعی داشته است. ظاهرا مشکلی در قلب این بازیکن وجود داشته که تنها در معاینه‌ها و آزمایش‌های پیشرفته قابل شناسایی بوده است و به همین دلیل پس از آن تست‌های پزشکی باشگاه‌های فوتبال با حساسیت و دقت بالاتری انجام می‌شود.

یورو ۲۰۲۰| تست‌های قلبی جوابگوی فوتبالیست‌ها نیست؟

البته پزشکان اعلام کرده‌اند اریکسن دارای بیماری زمینه‌ای نبوده و دلایل مختلفی از جمله درجه حرارت بالا یا یک وضعیت ناشناخته می‌تواند دلیل ایست قلبی باشد. پروفسور سانجی شارما، استاد قلب و عروق ورزشی در دانشگاه سنت جورج لندن، در این راستا اظهار داشت: کریستین اریکسن خوش شانس است که زنده است. این بازیکن تا سال ۲۰۱۹ آزمایشات طبیعی را انجام داده و مشکلی نداشته، بنابراین چگونه باید ایست قلبی را توضیح داد؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *